Dressyren 4/10

Dressyren idag gick sådär. :( jag kände av huvudet mer ju längre in i lektionen vi kom. Jag hade då min älskling, & hon var på lite 'neejååh, orkaaa' - humör idag, haha ;) formen var asstadig idag, hon hölls i precis rätt form :D men skänkelvikningarna på volten gick otroligt dåligt. Vet inte om det är att hon är stel i ena sidan, eller om det helt enkelt inte var vår bästa dag i dag, men bra gick det inte. Men sen i slutet i traven kom hon igång ordentligt, bjöd framåt mycket mer än hon brukar, tror hon kände att det inte lönar sig att streta emot och inte vilja :)
efter lektionen blev det mysstund som vanligt, älskar att tiep bara stå där & gosa med älsklingen, och hon verkar uppskatta det lika mycket som jag ♥


förresten så pratade Cajsa (ridläraren) med mig idag, & vi kom överens om att jag tar Dixie på lördagens tävling, istället för Bonito, pga det som hände i fredags (ramlade av, fick hjärnskakning & minnesluckor i hoppningen på Bonito). Man vet aldrig vad nerverna säger om att hoppa igen, & Dixie är otroligt snäll, så det är bättre att jag har henne i början efter 'olyckan'. Men kommer såklart fortsätta med Chiquita på träningarna, men eftersom att hon är lite surtant ibland, så tar vi bara 'säkra kort' ;)

Kommentarer ♥

Kommentera inlägget! ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mig! ♥

Din email: (visas ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
bloglovin
RSS 2.0