Hemska minnen

Tänkte berätta om två hemska minnen som jag & min älskling Zacko varit med om.
En dag, så var pappa & jag ute på promenad med Zacko. Det var ganska hett ute, och det var kanske i juli. Vi gick förbi ett hus där det satt en jättestor hund. Jag kommer ihåg att jag tittade på hunden och liksom blev kite rädd ifall den inte satt fast, men det gjorde den, såg jag sedan. 
Så pappa och jag forstätter gå, och så ser jag något i ögonvrån, och då kommer den där jättestora hunden springande LÖS mot mig. 
Den bara rusar fram till Zacko, och jag blir verkligen superrädd. (om jag grät? jarrå)Det hade den ju inte, men det var jag som höll i Zacko , och jag blev så rädd att jag började springa med Zacko, och pappa skriker att jag ska stanna.
Jag typ kommer ihåg att jag ser Zacko falla ner i diket, typ förlamad, och jag tror förstås att det är hunden som bitit ihjäl honom.
Ägaren kommer då springandes, och tar tag i hunden, och jag kommer ihåg att han frågade mig om den bitit mig/hunden. 
Jag lovar, sen dess går jag aldrig ut med Zacko själv igen, för det bor så pass många stora hundar i mitt område.

Och sedan så hände det en grej till alldeles nyligen osså. 
Mamma var då ute med Zacko (jag var inte meed då) , och gick förbi ett hus där det bor ett par med en gammal schäfer. Den hunden kan knappt gå, & så, har de där vanliga benproblemen bland just schäfer hundarna. 
Iaf. Zacko går jättefint brevid mamma, &PANG. Så kommer schäfern rusandes emot Zacko. Den tar verkligen stryptag om Zackos hals, och vill bara bita ihjäl honom. Det är ingen annan ute i området som kan hjälpa till, och mamma står där med vår hund som håller på att bli ihjälbiten. Men mamma tar tag i schäferns käftar och måste bända loss dom från älskling. Så kommer ägaren springandes och ber om ursäkt, & säger förlåt. 
Jag var i skolan när det hände, och när jag såg Zacko när jag kom hem blev man ganska chockad. Han var inte jätteblodig, men han var trött och hängde med huvudet. usch. 
Men nu är hon som tur är återhämtad från händelserna, men fy för när det händer! :'( det konstiga med den sista händelsen är, att ägarna inte hört av sig om hur Zacko mår?! 

Har du varit med om något liknande med din hund eller annat djur någon gång?

Kommentarer ♥
Från : ♥ Alicia

bra blogg :)

Tid: 2011-10-23 @ 00:16:09
Hemsida/blogg: http://russliv.blogg.se/
Från : ♥ iiiden med 3 i

ha en bra söndag!:D

Tid: 2011-10-23 @ 15:03:12
Hemsida/blogg: http://iiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget! ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mig! ♥

Din email: (visas ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
bloglovin
RSS 2.0