Hoppträningen 14/10-11

Kommer berätta lite mer kortfattat idag, än vad jag brukar, det går seeegt för mig att skriva på det här tangentbordet, men det får ni helt enkelt leva med! ;)


Idag fortsatte vi att köra serie hinder, för att öka hästarnas smidighet, & snabbhet med benen. Gick kuusligt bra kan jag lova, Chiquita lyssnade prima från början till slut. Busig & framåt, men ändå uppmärksam & glad! :D
Shiiet vad nöjd jag är, det här är nog en av de bästa hoppträningarna i vår tid tsm :')
Vi hoppade då serier, som sagt. Det var ett 'titthiner' på en långsida som hon hoppade förvånadsvärt bra redan från början, just avstampet, det blev perfekt c:
sen var det en studsserie, med plankor, som låg i en sväng, så att man får svänga i luften. Just här kände jag att vi har utvecklats, för snart är det ett år sedan jag började hoppträna Chiquita, & bland det första vi gjorde var att göra just den studsen. Då gick det inte alls bra, men idag gick det super. Höjden på mittenhindret låg i slutet på 65, vilket är rätt högt med tanke på hur trångt det var mellan hindrena, & min häst är en stor galopp.
Sedan var det en serie på ett kryss, rättuppstående, & oxer. Oxern låg på 80-85 i slutet, & det rättuppstående på 65 kanske ? ;)
Och sedan var det en till oxer på en lättare diagonal. :) är så sjukt nöjd med denna hoppträningen :'D
Efter blev det fyrtio minuters mys & borstning, och lilla ponnyn stod & gäspade om vartannat xd gölle.
men nu vet ni hur det gick ;) vi höres!

Kommentarer ♥
Från : ♥ Tova -

Gud va roliiigt! :D <3 Du har inte bilder...? <3 :)

Tid: 2011-10-15 @ 14:25:33
Hemsida/blogg: http://tovaeivinsons.blogg.se/
Från : ♥ ♥ equestrian - ridsport

Otroligt fin header! :>

Tid: 2011-10-19 @ 10:18:44
Hemsida/blogg: http://equestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget! ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mig! ♥

Din email: (visas ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
bloglovin
RSS 2.0