Hoppträningen 16/9

Hoppträningen gick suveränt! :D idag övade vi på att hoppa kombination, & att kunna ta lite skarpare svängar :) Chiquita känndes jättefin, redan från början, & hon var det passet igenom :D det var inga "Titthinder", förutom ett lilarosa plank, som alltid brukar stanna på, men idag bara flög hon över!!
Vi värmde upp på en liten oxer på 60cm, med galoppbom både före & efter. Det gick bra, hon tittade inte, eller tyckte det var konstigt med galoppbom. ;)
Sen höjde vi, & körde samma igen, fast på 70cm i stället. Det gick också bra :) Vi hoppade även fram på trekombintationen, & sen var det bana :D se banskiss nedan.

1.oxer. 2.Rättuppstående 3.Trekombination 4.Rättuppstående 5.Oxer.
Ett stopp på tvåan, men det är min lilla fröken det ;) det är lite av hennes grej att stoppa xd

Sen hoppade vi en annan variant av bana, med längre vägar :)
1.trekombination 2.Rättuppstående 3.Oxer 4.Rättuppstående.
Det gick bra, ett stopp på oxern, hon blev nog lite snopen att höjden låg på 80, & inte 70 som innan ;)

Och sen avslutade vi med att 'höjdhoppa' oxern, en gång var. Jag hoppade höjden 85 :D grymt kul, & min lilla chey är som en tiger över hindret, ni ska se min prinsesstiger :)


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget! ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mig! ♥

Din email: (visas ej)

Din hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat? ♥

Trackback
bloglovin
RSS 2.0